Nedávno sa niekoľko členov Hammer Agency stretlo na “tímových raňajkách”, aby diskutovalo o obľúbených alebo inšpiratívnych reklamách. Jednou z najúspešnejších reklám v histórii je ikonický spot Alka-Seltzer z roku 1978, ktorý si ľudia pamätajú aj pre jeho chytľavú melódiu a slogan o gastrointestinálnych ťažkostiach: “Plop, plop, fizz, fizz. Aká je to úľava!”
![](https://hammeragency.sk/wp-content/uploads/2014/07/img1.jpg)
Jeho autorkou je Mary Lawrence, ktorú časopis Advertising Age označil za jednu z najvplyvnejších ľudí v reklame v 20. storočí. Vytvorila jedny z najúspešnejších a najpamätnejších reklamných kampaní na svete vrátane kampane “Trust the Midas touch” a turistických kampaní “I Love New York” Lawrenceová vniesla do televíznych reklám guráž, s ktorou sa dovtedy neodvážil prísť nikto iný. V tom čase väčšina „hovoriacich hláv“ jednoducho odrecitovala nejaké čísla alebo vymenovala silné stránky značky. Lawrenceová premenila reklamy na krátke filmy založené na skutočných príbehoch.
![](https://hammeragency.sk/wp-content/uploads/2014/07/img2.jpg)
Keď Lawrenceová hľadala ten správny nápad, totálne sa ponorila do problematiky. Bolo to v čase pred automatizovaným prieskumom trhu, takže Mary experimentovala na vlastnej koži. Jediným spôsobom, ako si urobiť lacný, jednoduchý a rýchly prieskum trhu, bolo sadnúť a šoférovať auto, pre ktoré robila spot. Alebo v prípade Alka-Seltzer pojedanie hamburgerov, aby si vyvolala pálenie záhy. Chudák Mary.
![](https://hammeragency.sk/wp-content/uploads/2014/07/img3.jpg)
Úspech značky spočíva v poctivosti a jednoduchosti, ktoré vychádzajú zo skúseností z reálneho života. Dnes je to otázka voľby, či sa manažér značky alebo tvorca reklamy rozhodne experimentovať sám na sebe alebo bude pracovať s podrobnou analýzou správania spotrebiteľov. Aká je to úľava.