Skip to main content

Umelá inteligencia nenecháva maloobchod bez zmien. Má potenciál meniť tento segment tak ako dnes už aj takmer všetko ostatné.

Ako sme už spomenuli vo viacerých článkoch, umelá inteligencia pomáha meniť mnoho odvetví. Má svoje výhody aj nevýhody, jedna vec je však istá – musíme sa zžiť s týmto fenoménom a rozvojom technológií a snažiť sa využiť ich v náš prospech.
Maloobchodný segment neostane nepovšimnutý, keďže umelá inteligencia môže zlepšiť skúsenosť zákazníkov, optimalizovať dodávateľský reťazec alebo dokonca zvýšiť bezpečnosť zákazníkov. Pozrime sa na niekoľko príkladov.

Personalizovaný zážitok z nakupovania

Každá značka si kladie za cieľ vybudovať základňu oddaných a verných zákazníkov. K dosiahnutiu tohto cieľa významne prispieva umelá inteligencia, keďže sofistikované algoritmy a strojové učenie umožňujú značkám analyzovať veľké množstvo údajov o zákazníkoch, ich správaní a zvykoch. Firmy môžu následne využiť tieto informácie na cielené oslovovanie zákazníkov s personalizovanými ponukami a propagačnými akciami, čím sa zlepší ich zaangažovanosť a zvýši predaj.

Dynamická cenotvorba

V spotrebiteľskej spoločnosti sú zákazníci citliví na cenu a v mnohých prípadoch sú ochotní venovať viac čas hľadaniu najvýhodnejšej ponuky. Algoritmy umelej inteligencie dokážu v reálnom čase analyzovať trendy na trhu, konkurenciu aj dopyt zo strany zákazníkov, takže maloobchodní predajcovia môžu okamžite optimalizovať a upravovať ceny tak, aby svojim zákazníkom pripravili čo najatraktívnejšie ponuky.

Optimalizácia zásob a dodávateľského reťazca

Umelá inteligencia zároveň umožňuje maloobchodným predajcom lepšie predpovedať dopyt, efektívnejšie obstarávať tovar a optimalizovať stratégiu doplňovania zásob.

Konverzační roboti a virtuálni asistenti predaja

Virtuálni asistenti predaja riadení umelou inteligenciou dokážu v reálnom čase reagovať na požiadavky zákazníkov, poskytovať personalizované odporúčania a pomáhať zákazníkom robiť informované nákupné rozhodnutia. To všetko môže zlepšiť nielen efektivitu, ale aj spokojnosť zákazníkov.

Virtuálna skúšobná kabínka

V súčasnosti ešte stále pomerne málo značiek využíva riešenia na virtuálne skúšanie oblečenia. S rozvojom rozšírenej reality bude v budúcnosti obľúbenosť týchto riešení neustále stúpať. Umelá inteligencia a rozšírená realita napríklad umožňujú zákazníkom vyskúšať si oblečenie prostredníctvom svojho vlastného avatara. Táto technológia pomáha zvyšovať ich spokojnosť a znižovať množstvo vráteného tovaru.

Security

Artificial intelligence can identify suspicious patterns by analyzing large amounts of transaction data, minimizing the possibility of fraud. But it can also minimize the possibility of account hacking or data theft.

In conclusion, AI will revolutionize retailing. Brands and industry players will have to adapt to technological developments if they want to keep up with the trends. But let’s not forget: if we use these developments wisely, we can improve the customer experience, increase brand loyalty and thus increase our revenues.