Nedávno sa niekoľko členov Hammer Agency stretlo na “tímových raňajkách”, aby diskutovalo o obľúbených alebo inšpiratívnych reklamách. Jednou z najúspešnejších reklám v histórii je ikonický spot Alka-Seltzer z roku 1978, ktorý si ľudia pamätajú aj pre jeho chytľavú melódiu a slogan o gastrointestinálnych ťažkostiach: “Plop, plop, fizz, fizz. Aká je to úľava!”
Jeho autorkou je Mary Lawrence, ktorú časopis Advertising Age označil za jednu z najvplyvnejších ľudí v reklame v 20. storočí. Vytvorila jedny z najúspešnejších a najpamätnejších reklamných kampaní na svete vrátane kampane “Trust the Midas touch” a turistických kampaní “I Love New York” Lawrenceová vniesla do televíznych reklám guráž, s ktorou sa dovtedy neodvážil prísť nikto iný. V tom čase väčšina „hovoriacich hláv“ jednoducho odrecitovala nejaké čísla alebo vymenovala silné stránky značky. Lawrenceová premenila reklamy na krátke filmy založené na skutočných príbehoch.
Keď Lawrenceová hľadala ten správny nápad, totálne sa ponorila do problematiky. Bolo to v čase pred automatizovaným prieskumom trhu, takže Mary experimentovala na vlastnej koži. Jediným spôsobom, ako si urobiť lacný, jednoduchý a rýchly prieskum trhu, bolo sadnúť a šoférovať auto, pre ktoré robila spot. Alebo v prípade Alka-Seltzer pojedanie hamburgerov, aby si vyvolala pálenie záhy. Chudák Mary.
Úspech značky spočíva v poctivosti a jednoduchosti, ktoré vychádzajú zo skúseností z reálneho života. Dnes je to otázka voľby, či sa manažér značky alebo tvorca reklamy rozhodne experimentovať sám na sebe alebo bude pracovať s podrobnou analýzou správania spotrebiteľov. Aká je to úľava.